2025 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Teklifi’ne göre, Türkiye’de KOBİ’lerin gelişimi ve sanayinin güçlenmesi için önemli adımlar atılıyor. KOBİ’lerin üretim ve yatırımlarının desteklenerek yenilikçi, teknolojik ve rekabetçi bir yapıya kavuşmaları hedefleniyor. Bu doğrultuda KOSGEB tarafından sağlanan destekler artırılacak ve KOBİ’lerin dijital dönüşümü desteklenecek.
Başkanlıktan girişimcilik belgesi almaya hak kazanan kadın sayısının artırılması için çalışmalar yapılacak. 2025 yılında 52 bin 500 kadının bu belgeyi alması hedeflenirken, 2026 ve 2027’de bu rakamın sırasıyla 55 bin ve 57 bin 500’e çıkarılması planlanıyor. Ayrıca, başkanlıkça desteklenen girişimci kadın sayısının da artırılması ve kadınlara sağlanan desteklerin payının yükseltilmesi amaçlanıyor.
KOBİ’lerin ihracattaki paylarının artırılması ve imalat sanayisinin güçlendirilmesi için destekler sağlanacak. Gelecek yıllarda KOBİ’lerin ihracattaki payının yüzde 34’ten yüzde 38’e çıkarılması hedeflenirken, imalat sanayisinin desteklenme oranının da artırılması planlanıyor.
Bu kapsamda KOSGEB tarafından kapasite geliştirme desteği sağlanan işletme sayısının artırılması, yerli ürünlerin desteklenmesi ve yeşil dönüşüm konusunda çalışmaların yürütülmesi öngörülüyor. 2025 yılında 15 ürüne yerli üretim desteği sağlanırken, yeşil dönüşüm konusunda desteklenen işletme sayısının 1100’e ulaşması hedefleniyor.
Reklam & İşbirliği : [email protected]