Ajansın X hesabından yapılan açıklamaya göre, İran’daki üç tesise düzenlenen saldırıların ardından Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı (UAEA), şu ana kadar tesis dışı radyasyon seviyelerinde bir artış olmadığını teyit etti. Açıklamada, durumla ilgili daha fazla bilgi edinildikçe, İran’daki durumun UAEA tarafından daha ileri değerlendirmelere tabi tutulacağı belirtildi.
UAEA’nın açıklamasına göre, İran’daki nükleer tesislere yönelik saldırıların ardından yapılan incelemeler sonucunda, radyasyon seviyelerinde herhangi bir anormalliğe rastlanmadı. Ancak, olayla ilgili detaylı araştırmaların sürdürüleceği ve İran’daki durumun yakından takip edileceği ifade edildi.
Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı, nükleer silahların yayılmasını önlemek ve sivil nükleer enerjinin barışçıl amaçlarla kullanımını teşvik etmek amacıyla kurulmuş bir kuruluştur. Ajans, dünya genelindeki nükleer tesisleri denetleyerek radyasyon seviyelerini kontrol altında tutmak ve herhangi bir olumsuz durumu tespit ettiğinde gerekli önlemleri almakla sorumludur.
Son yaşanan olaylar neticesinde, UAEA’nın İran’daki durumu yakından takip ederek gelişmeleri detaylı bir şekilde değerlendireceği ve uluslararası toplumu bilgilendireceği belirtiliyor.
Reklam & İşbirliği : [email protected]